سفارش تبلیغ
صبا ویژن

97/2/31
5:23 عصر

احتمال اخراج کاناوارو از تیم گوانگژو

بدست لیلا در دسته

احتمال اخراج کاناوارو از تیم گوانگژو


وبسایت رسمی برنامه نود - فابیو کاناوارو، مربی ایتالیایی تیم گوانگژو اورگرانده در آستانه اخراج از تیم چینی قرار گرفته است.

به گزارش وبسایت نود، گوانگژو در شش بازی اخیرش پیروز نشده و از جام حذفی چین و لیگ قهرمانان آسیا نیز حذف شده است.آنها در حال حاضر در لیگ چین هم در رده پنجم قرار دارند.

گوانگژو شش بار قهرمان آسیا و هفت بار قهرمان لیگ چین شده است و از شرایط فعلی و عملکرد کاناوارو رضایت ندارند. لیگ چین به علت برگزاری جام جهانی و حضور برخی بازیکنان لیگ این کشور در مسابقات دو ماه تعطیل خواهد شد که احتمال اخراج کاناوارو زیاد است.

منبع : نود تی وی


97/2/31
5:17 عصر

دوازده بازیکن اسپانیا در اولین جام جهانی

بدست لیلا در دسته

دوازده بازیکن اسپانیا اولین جام جهانی خود را تجربه می‌کنند

وبسایت رسمی برنامه نود - لیست نهایی تیم ملی اسپانیا برای جام جهانی اعلام شد که از 23 نفری که در لیست حضور دارند، 10 تایشان هیچ تورنمنت بزرگی (چه یورو چه جام جهانی) را تجربه نکرده اند. 

به گزارش وبسایت نود، نسبت به لیست جام جهانی 2014 و همچنین یوروی 2016 ، یازده بازیکن تکرار شده اند و از طرفی کپا، کارواخال، مونرئال، اودریوزولا، ناچو فرناندز، آسنسیو، ایسکو، سائول، آسپاس و رودریگو برای اولین بار در یک تورنمنت بزرگ حضور می یابند. از این جمع حضور کارواخال و ایسکو در ترکیب اصلی لاروحا قطعی است.

چهار بازیکن نیز فقط در یکی از دو تورنمنت بزرگ قبلی حضور داشتند. رینا و کاستا در مسابقات برزیل حضور داشتند و تیاگو و لوکاس وازکز هم در یورو در لیست حاضر بودند. از لیست لاروخا 9 بازیکن نیز هم در یورو 2016 و هم در جام جهانی 2014 حضور داشتند : ده خیا، آلبا، سرجیو راموس، پیکه، آزپیلیکتا، بوسکتس، کوکه، سیلوا و اینیستا.

منبع : نود تی وی


97/2/31
5:8 عصر

تیم ملی فوتبال ایران وارد استانبول شد

بدست لیلا در دسته

تیم ملی فوتبال ایران وارد استانبول شد

تیم ملی فوتبال ایران ساعت 13:15 به وقت محلی وارد استانبول شد.

به گزارش سایت رسمی فدراسیون فوتبال، تیم ملی فوتبال ایران ساعت 13:15 به وقت محلی وارد استانبول شد.

*اعضای تیم ملی فوتبال ایران به منظور برپایی اردو آماده سازی ساعت 13:15 وارد فرودگاه آتاتورک استانبول شدند.

*بازیکنان تیم ملی سپس با یک دستگاه اتوبوس به محل اقامت خود منتقل شدند تا پس از استراحت تمرینات آماده سازی خود را دنبال کنند.


97/2/31
4:57 عصر

افزایش 20 درصدی مالیات بر سیگار

بدست لیلا در دسته

افزایش 20 درصدی مالیات بر سیگار در سال 97

 

حریرچی با اشاره به سیاست های این وزارتخانه برای کاهش مصرف دخانیات از افزایش 20 درصدی مالیات بر سیگار در سال 97 خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛  ایرج حریرچی‌ سخنگوی وزارت بهداشت صبح امروز در نشست خبری که در ساختمان مرکزی این وزارتخانه‌ برگزار شد، اظهار کرد: امروزه‌ بیش از یک میلیارد و 400 میلیون نفر در دنیا سیگار می کشند و سالیانه در اثر مصرف دخانیات 7 میلیون نفر جان خود را از دست داده و 900 هزار نفر بر اثر مواجهه‌ با دود سیگار‌ فوت می‌کنند.

وی با بیان اینکه نیمی از مردم جهان در معرض‌ دود سیگار قرار دارند، افزود: بر اساس مطالعه‌ای که بین نوجوانان 13 تا 15 سال انجام شده است متأسفانه 3.4  درصد این افراد دخانیات مصرف می‌کنند که از این تعداد 4.8 درصد پسران و 2.1 دختران هستند.

24 درصد نوجوانان در معرض دود سیگار هستند

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه 8.2 درصد از نوجوانان سایر مواد دخانی و عمدتاً قلیان مصرف می‌کنند افزود: 11.1 درصد  از پسران و 6.6 درصد از دختران مواد دخانی و عمدتاً قلیان مصرف می‌کنند و متأسفانه باید بگویم که 24.2 درصد از نوجوانان 13 تا 15 ساله در معرض دود سیگار در منزل خود قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه 38.4 درصد از نوجوانان در معرض دود سیگار در مکان‌های مسقف‌ هستند، ادامه داد: 76.7 درصد از نوجوانان قطعاً می‌دانند که مصرف سیگار ضرر دارد اما متأسفانه اقدام به این کار ناپسند کرده و سلامتی خودشان را به خطر می‌اندازند.

سیاست های وزارت بهداشت برای مبارزه با دخانیات

حریرچی‌ با اشاره به استراتژی های وزارت بهداشت در زمینه مقابله با دخانیات‌ گفت: حفاظت از افراد در تماس با دود سیگار، اطلاع‌رسانی در خصوص خطرات مصرف سیگار‌، کمک به ترک افراد مصرف‌کننده سیگار، اجرایی کردن ممنوعیت ترویج و تبلیغ دخانیات‌ و افزایش مالیات بر مواد دخانی از جمله‌ استراتژیک‌های وزارت بهداشت برای کاهش مصرف سیگار است.

وی اضافه کرد: مهمترین عامل در کاهش مصرف سیگار در نوجوانان قیمت آن است که  بر اساس نظر سازمان بهداشت جهانی کشورمان به جز افزایش مالیات بر سیگار در سایر استراتژی ها بسیار موفق عمل کرده است.

حریرچی‌ با اشاره به اینکه متوسط مالیات در دنیا 75 درصد قیمت خرده‌فروشی است، ادامه داد: میزان مالیات بر خرده‌فروشی سیگار در سال 96 پنج درصد و در سال 97 بیست درصد است اما متأسفانه هنوز با متوسط دنیا فاصله زیادی داریم.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: به ازای‌ افزایش 10 درصدی قیمت سیگار مصرف‌ آن هم به همین میزان کاهش‌ پیدا می‌کند.


97/2/31
4:41 عصر

شب بخیر

بدست لیلا در دسته

شب بخیر

 
هر شب به آسمان نگاه می کنم
 
و می اندیشم...
 
در این آرامش شب
 
چه بسیار دلها که غمگین و پر اضطرابند
 
خدایا‌
 
تو آرام دلشان باش
 
خدایا
 
شبم را با یادت بخیر کن
 
 
 
عکس

97/2/29
11:30 صبح

بیماری های سو تغذیه و درمان سوء تغذیه کودکان

بدست لیلا در دسته

بیماری های سو تغذیه و درمان سوء تغذیه کودکان

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز، سو تغذیه می تواند بر افراد در هر گروه سنی اثر بگذارد، اما نوزادان، کودکان و نوجوانان بیشتر در معرض آن قرار دارند زیرا موادمغذی مختلفی برای رشد سالم و طبیعی آنها نیاز است. افراد بزرگسال ممکن است بخاطر بیماری، بالا رفتن سن و سایر عوامل مربوط به بد اشتهایی دچار سوء تغذیه شوند.

الکل می تواند در جذب موادغذایی اختلال ایجاد کند، به همین دلیل افراد الکلی معمولاً نمی توانند فایده کامل از ویتامین ها و موادمعدنی که مصرف می کنند ببرند. افراد دچار اعتیاد به الکل و موادمخدر هم اگر تغذیه خوبی نداشته باشند، ممکن است دچار سوء تغذیه و کمبود وزن شوند.

کودکان و نوجوانانی که رژیم های غذایی خاص دارند – مثل گیاهخوارها – باید تغذیه متعادلی داشته و از انواع و اقسام موادغذایی در برنامه غذایی شان استفاده کنند. بعنوان مثال افراد گیاهخوار باید اطمینان یابند که به اندازه کافی از موادگیاهی پروتئین دار و موادغذایی حاوی ویتامین B1 استفاده می کنند.

کسانیکه غذای کافی برای خوردن ندارند معمولاً دچار گرسنگی می شوند و گرسنگی می تواند به مرور زمان منجر به سوء تغذیه شود. اما بعضی ممکن است بخاطر دلایلی که با گرسنگی در ارتباط نیست، دچار سوء تغذیه شوند. حتی کسانیکه غذای کافی برای خوردن دارند هم اگر غذاهایی که موادمغذی، ویتامین ها و موادمعدنی لازم را در خود دارند، مصرف نکنند، ممکن است دچار سوء تغذیه شوند.

بعضی بیماری ها و مشکلات باعث می شود افراد نتوانند غذایشان را به خوبی هضم و جذب کنند. بعنوان مثال:

• افرادیکه دچار بیماری سلیاک هستند مشکلات روده دارند که بخاطر پروتئینی به نام گلوتن تحریک می شود که در گندم، چاودار و جو موجود است.

• بچه های مبتلا به بیماری فیبروز کیستی بخاطر تاثیری که این بیماری بر لوزالمعده شان دارد (عضوی از بدن که آنزیم های موردنیاز برای هضم را تولید می کند) برای جذب موادمغذی مشکل دارند.

• بچه هایی که دچار عدم تحمل لاکتوز هستند برای هضم شی و سایر موادلبنی مشکل دارند. با نخوردن لبنیات آنها بیشتر در معرض ابتلا به سوء تغذیه قرار می گیرند زیرا شیر و موادلبنی 75 درصد از کلسیم موردنیاز در غذای ایرانی ها را تامین می کند.

کسی که از یک ماده مغذی به اندازه کافی به بدن خود نمی رساند، دچار کمبود آن ماده مغذی می شود. این نیز نوعی سوء تغذیه است که البته معمولاً باعث بیمار شدن شدید فرد نمی شود.

متداول ترین نوع سو تغذیه در جهان فقر آهن است که می تواند منجر به کم خونی شود. سازمان جهانی سلامت برآورد می کند که حدود 2 میلیارد نفر در سراسر جهان در رژیم غذایی خود به اندازه کافی از آهن استفاده نمی کنند. (آهن در موادغذایی مثل گوشت قرمز، زرده تخم مرغ، آرد غنی شده، نان و سیریال موجود است)

درمان سوء تغذیه به علت پیدایش آن بستگی دارد. دکتر یا متخصص تغذیع ایجاد بعضی تغییرات را در نوع و کیفیت غذاهای مصرفی توصیه خواهد کرد و ممکن است مکمل های غذایی مثل ویتامین و موادمعدنی برای فرزندتان تجویز کند. اگر ابتلا به سوء تغذیه فرزندتان دلیل زمینه ای داشته باشد، دکتر به شما کمک خواهد کرد راه هایی برای تامین موادمغذی لازم برای رشد سالم فرزندتان پیدا کنید.

خوشبختانه بسیاری از تاثیرات مخرب سوء تغذیه قابل برگشت است، مخصوصاً اگر کودک دچار سوء تغذیه خفیف باشد.

اگر تصور می کنید که فرزندتان موادمغذی لازم را دریافت نمی کند، با پزشک او صحبت کنید و پزشک احتمالاً معاینات پزشکی لازم را روی او انجام داده و درمورد نوع و میزان موادغذایی که فرزندان مصرف می کند سوال خواهد کرد. همچنین ممکن است:

• قد، وزن و توده بدن فرزندتان را اندازه گیری کند تا ببیند نسبت به سنش در محدوده طبیعی و سالم هست یا خیر.

• آزمایش خون برای چک کردن بعضی ناهنجاری ها درخواست بدهد.

• از رادیولوژی یا سی تی اسکن برای بررسی نشانه های سوء تغذیه در اعضای بدن و استخوان ها استفاده کند.

• مشکلات زمینه‌ای که ممکن است موجب سوء تغذیه شده باشد را بررسی کند.

علائم سوء تغذیه:

سوء تغذیه هم بر بدن و هم بر فکر تاثیر می گذارد. هرچه سو تغذیه فرد حادتر باشد – یعنی از موادمغذی بیشتری کمبود داشته باشد – مشکلات او نیز بیشتر خواهد شد.

علائم و نشانه های سو تغذیه به کمبودهای موادغذایی که فرد دارد بستگی دارد، اما می تواند شامل موارد زیر باشد:

• خستگی و کمبود انرژی
• سرگیجه
• ضعف سیستم ایمنی بدن (که بر قدرت بدن برای مقابله با بیماری ها اثر می گذارد)
• خشک و پوسته پوسته شدن پوست
• تورم و خونریزی لثه ها
• پوسیدگی دندان ها
• کند شدن زمان واکنش دهی بدن و مشکل در توجه کردن
• کمبود وزن
• رشد ضعیف
• ضعف عضلانی
• تورم شکم
• پوکی استخوان ها
• مشکل در عملکرد اعضای بدن
• مشکل در یادگیری

اگر زن بارداری دچار سوء تغذیه باشد، وزن فرزند او کمتر از حد طبیعی و احتمال زنده ماندنش هم کمتر خواهد بود. کمبود ویتامین A بخاطر سوء تغذیه دلیل اصلی کوری غیرقابل پیشگیری در جهان است و کودکانی که دچار کمبود حاد ویتامین A هستند، به احتمال بیشتری بخاطر بیماری هایی نظیر اسهال یا سرخک بیمار شده یا جان خود را از دست می دهند.

کمبود ید که نوع دیگری از سو تغذیه است، می تواند منجر به عقب ماندگی ذهنی و تاخیر رشد شود. کمبود آهن باعث می شود بچه ها فعالیت کمتری داشته و برای تمرکز کردن مشکل داشته باشند. نوجوانانی که دچار سوء تغذیه هستند هم معمولاً در مدرسه مشکل داشته و از درس ها عقب می افتند.


97/2/29
10:14 صبح

زندگی خواهران منصوریان چگونه است؟

بدست لیلا در دسته

زندگی خواهران منصوریان چگونه است؟

 

خبرآنلاین: خواهران منصوریان در برنامه «ماه عسل» از اتفاقات خوب یک سال گذشته در زندگی خود گفتند.

نخستین قسمت برنامه «ماه عسل» امسال، عصر روز گذشته میزبان خواهران منصوریان شد.

در این برنامه که تیتراژ ابتدایی آن را بهنام بانی و تیتراژ پایانی‌اش را آرش و مسیح عدل‌پرور خوانده‌اند، خواهران منصوریان از آن‌چه در یک سال گذشته برآنان گذشته است، گفتند.

خرداد سال گذشته بود که در یکی از شب‌های ماه رمضان، «ماه عسل» میزبان خواهران منصوریان شد و آنان بی‌پرده از زندگی سخت خود و ترک خانواده توسط پدرشان گفتند؛ برنامه‌ای که در دو شب پخش شد و سرانجام با حضور پدر و آشتی دخترانش با او به پایان رسید.

دیروز عصر، احسان علیخانی با دعوت دوباره این خواهران (مرضیه، الهه، شهربانو و سهیلا) به برنامه «ماه عسل»، از آن‌چه در یک سال گذشته در زندگی آنان رخ داده است، پرسید. الهه، شهربانو و سهیلا به خواهران افسانه‌ای ووشو جهان معروف هستند.

علیخانی گفت‌وگو را با سهیلا منصوریان، آغاز کرد که سال گذشته آرزوی دیدار با پدر را داشت. او گفت: «خدا را شکر سال گذشته اتفاق خوبی افتاد و حال و هوای ما امسال تغییر کرد. انرژی خاصی از بودن کنار پدر می‌گیرم.»

سپس، شهربانو منصوریان گفت: «یکی از آرزوهایم دیدن دوباره پدر بود. امسال بعد از چندین سال سیزده بدر را با هم بودیم. این روز‌ها پدرم به دلیل تصادفی که داشتند و آسیبی که دیدند، در خانه هستند.»

پس از آن، الهه منصوریان درباره تغییرات یک ساله زندگی‌شان گفت: «پدر گمشده زندگی ما بود و اگرچه مادر، جای پدر و مادر را برای ما پر کرده بود اما ما نیاز عاطفی به پدر داشتیم. ما در این یک سال محبتی از پدر دیدیم که باعث شد، انرژی بیشتری بگیریم. من حتی در مسابقات هم انرژی‌ام بیشتر شد. در کل حس و حال خوبی داریم.»

سهیلا منصوریان ادامه داد: «خدا را شکر در این یک سال مردم را کنار خود احساس کردیم. بیشتر تمرینات ما در فضای باز بود، اما بعد از برنامه ماه عسل سال گذشته، به هیچ عنوان در پارک‌ها نمی‌توانستیم تمرین کنیم چرا که مردم بسیار تجمع می‌کردند.»

در ادامه علیخانی درباره عدم حضور پدر در برنامه سوال کرد که خواهران منصوریان پاسخ دادند: «پدرمان تصادف کرده و از ناحیه زانو آسیب دیده است.»

در بخش پایانی این گفت‌وگو، داماد‌های منصوریان در برنامه حضور پیدا کردند. همسر مرضیه منصوریان که بعد از برنامه سال گذشته «ماه عسل» از او خواستگاری کرده بود، گفت: «بعد از برنامه سال گذشته خواهران منصوریان، خیلی تحت تاثیر قرار گرفتم و یکی از آرزو‌های بزرگ من این بود که یک هدیه به آن‌ها بدهم. کار من نقاشی سیاه قلم است، نقاشی کشیدیم و 25 ماه رمضان سال گذشته از مشهد به سمیرم رفتم و هدیه را به آن‌ها دادم.»

مرضیه منصوریان هم در ادامه توضیح داد: «از امید پسرم و همچنین مادرم و الهه اجازه گرفتم و تحقیقات لازم را انجام دادیم. سرانجام با مشاوره‌هایی که داشتم، جواب مثبت را به ایشان دادم.»


97/2/29
10:6 صبح

در اولین قسمت ماه عسل چه گذشت؟

بدست لیلا در دسته

در اولین قسمت ماه عسل چه گذشت؟

 
اولین قسمت از برنامه تلویزیونی ماه عسل به حضور خواهران منصوریان اختصاص داشت.

خبرگزاری فارس: اولین قسمت برنامه ماه عسل روز گذشته با اجرای احسان علیخانی و در دکوری جدید روی آنتن رفت.

** صندلی که به مردم تعلق دارد

در ابتدای برنامه احسان علیخانی در سخنانی گفت: خوشحال هستیم با همه فراز و نشیب، با همه تجربه ها روبروی شما قد کشیدیم و آموختیم و تجربه کردیم رفقای خودتان را تماشا کنید امیدوارم امسال هم بتوانیم اتفاقات خوب را با هم رقم بزنیم و صندلی این برنامه متعلق به خود مردم است.

در ادامه از تیتراژ ابتدایی برنامه ماه عسل با صدای بهنام بانی رونمایی شد که با نماهنگ اختصاصی همراه بود.

در ادامه علیخانی اظهارداشت: لذت متفاوتی دارد که ماه مبارک رمضان با روزهای اواخر اردیبهشت با جنس باران گره خورده است، امیدارم حال همگی در این ماه که شان نزول قرآن کریم است دگرگون شود.

وی در ادامه توضیحاتی درباره جشنواره قهرمان ارائه کرد و گفت: مهلت ارسال آثار در این جشنواره تا 15 رمضان است و امسال شما باید قصه قهرمانان واقعی زندگی خود را برای ما ارسال کنید.

**گرامیداشت یاد و خاطره عمو موسی

در ادامه برنامه ماه عسل آیتمی از سرنوشت مهمانان سال گذشته پخش شد که بخشی از آن به عمو موسی اختصاص داشت. مهمانی که به دلیل افزایش وزن عوامل ماه عسل پیگیر درمان او بودند اما در نهایت او سال گذشته فوت کرد و علیخانی در این باره اظهار داشت: همه ما ذوق داشتیم که امروز با عمو موسی صحبت می کردیم اما متاسفانه این اتفاق رخ نداد.

**آزادی هزار و 200 زندانی با همراهی ماه عسل

بخش بعدی ماه عسل به حضور مهمان اختصاص داشت که جهانگیر رییس سازمان زندان ها اولین مهمان برنامه ماه عسل بود.

در این بخش علیخانی گفت: سال گذشته چند ملاقات و گفتگو با دکتر جهانگیر داشتیم و موضوعاتی را با هم مطرح کردیم ایشان هم درباره حضور افرادی که با مبالغ کم در زندان هستند را مطرح کردند و باعث شد سال گذشته شما عزیزان رقم حدود 20 میلیارد تومان جمع آوری شد.

جهانگیر نیز ضمن تشکر از مردم گفت: با حضور مردم کار بزرگی اتفاق افتاد همچنین برنامه ماه عسل باعث شد حدود هزار و دویست نفر از کسانی که مدت های کوتاه و بلند در زندان بودند و به دلیل بدهکاری در زندان مانده بودند به کمک مردم آزاد شدند.

وی افزود: به طور دقیق هزار و صد ونودو سه نفر آزاد شدند که 156 نفر که با پرداخت هر کدام زیر دو میلیون نفر و 249 نفر با پرداخت دو تا پنج میلیون تومان ،265 نفر با پرداخت پنج تا ده میلیون تومان ، 212 نفر با پرداخت ده تا بیست میلیون تومان و 304 با پرداخت بیش از بیست میلیون تومان آزادی خود را پیدا کردند.

جهانگیر همچنین در پاسخ به ابراز شگفتی علیخانی در ارائه آمار دقیق ادامه داد: این ارقام حقوق مردم است و باید به صورت دقیق پیگیری می کردیم و با وسواس تمامی همکاران در سراسر کشور این کار را انجام دادیم.

در بخش بعدی گفتگو علیخانی پیرامون تعداد زندانیان خانم سوال کرد که جهانگیر پاسخ داد: در این طرح سه درصد خانم ها و 97 درصد آقایان بودند‌. دلیل اینکه تعدادشان کم است این است که آمار زنان زندان ها پایین است و در دنیا این یک آمار مثبت است و این نشان دهنده پایبندی خانم ها به مقررات است.

وی افزود: اما نکته ای که وجود دارد تعدا کسانی که در طرح سال گذشته آزاد شدند ،64 درصد آنها متاهل بودند و به طور دقیق 1269 فرزند داشتند که به آغوش خانواده برگشتند.

همچنین علیخانی پیرامون این موضوع که چرا مردم در این طرح شرکت کردند و همیشه مطرح می شود کشوری که غنی و ثروتمند است چرا خود قوه قضاییه، مجلس و دولت این پول را نمی دهد و زندانی آزاد نمی کنند صحبت کرد که جهانگیر در این باره توضیح داد: هر پول و بودجه ای که به سازمان ها در کل کشور تعلق می گیرد در ردیف های خاص باید هزینه شود و ما ممنوعیت قانونی داریم و در جاهای دیگری استفاده کنیم از طرفی این طرح یک موضوع خصوصی است کسی که شاکی دارد و یک حق خصوصی دارد بیت و المال نمی تواند این حق خصوصی را بپردازد همان طور که دولت و حاکمیت نمیتواند این حق خصوصی را عفو کند.

به رغم اینکه مجموعه های مختلفی در حال تلاش هستند اما سازمان زندان ها در این قضیه پیش رو بوده است و مرحوم آقای لاجوردی رییس اسبق سازمان زندان ها یکی از کسانی بود که از ابتدا این طرح را پیشنهاد دادند منتهی نباید به این مسئله اکتفا کنیم بلکه امروز وظیفه داریم همه دستگاه ها باید بیایند، زندان یک درد مشترک در جامعه است و با همکاری همگی این مشکل حل شود.

جهانگیر ادامه داد: سال گذشته افراد بسیاری آزاد شدند اما ما هنوز دغدغه بزرگی داریم نزدیک به 18 هزار نفر زندانی مالی داریم که خاطر جرم غیر عمد زندان افتادند و محکومیت مالی دارند. به طور مثال سفته کشیده ، ضامن شده، مهریه ، تصادفات، نفقه بخشی از زندانیان هستند، حدود سه هزار نفر برای مهریه زندان هستند.

اگر ما منتظر گلریزان ها باشیم ممکن است سال ها طول بکشد اما باید از پتانسیل های مردمی استفاده کنیم و دست مردم را ببوسیم به خاطر حمایتی که می کنند این اتفاق زودتر میافتد.

در بخش پایانی این گفت و گو جهانگیر ضمن تشکر از برنامه ماه عسل لوح تقدیری به احسان علیخانی تقدیم کرد که علیخانی در این باره گفت: هر اتفاقی افتاده از طرف مردم اتفاق افتاده کمترین نقش رامن و همکارانم داشتیم.

در ادامه برنامه ماه عسل آیتمی پخش شد که یوسف اصلانی به خانه پوریا و خشایار رفت که 17 سال از مادر خود دور بودند. آنها سال گذشته در ماه عسل به هم رسیدند.

**روایتی جدید از زندگی سه خواهر

در بخش دوم گفتگو احسان علیخانی میزبان خواهران منصوریان بود.

علیخانی گفتگو را با سهیلا منصوریان آغاز کرد که سال گذشته آرزوی دیدار با پدر را داشت او گفت: خدا را شکر سال گذشته اتفاق خوبی افتاد و حال و هوای ما امسال تغییر پیدا کرد و انرژی خاصی در کنار پدر می گیرم.

شهربانو افزود: یکی از آرزوهایم بود و بابت این اتفاق خوشحال شدم پدرم شیراز بود و ما سمیرم بودیم وامسال بعد از چندین سال سیزده بدر با هم بودیم. این روزها پدرم به دلیل تصادف که داشتند و پایش آسیب دیده است.

الهه منصوریان توضیح داد: زندگی شخصی خواهران منصوریان تغییری نکرد اما اتفاقات خوبی برای ما افتاد. پدر، گمشده زندگی ما بود و مادر جای پدر و مادر را برای ما پر کرده بود البته ما نیاز عاطفی به پدر را داشتیم و آنهایی حرف من را درک می کنند که پدر ندارند یا پدر بسیار به آنها محبت می کند و ما در این یک سال محبتی از پدر دیدیم که باعث شد من انرژی بیشتری بگیرم و حتی در مسابقات هم انرژی ام بیشتر شود. روز پدر در اردوی تیم ملی بودیم .اما من آن روز با پدرم هاهنگ کردم او را ببینم حس و حال خوبی داریم از همه مهمتر مردم را کنار خود حس کردیم.

علیخانی از خواهران منصوریان سوال کرد آیا فردی را دیده اید که نقل زندگی شما زندگی اش را متحول کند و به زندگی امیدوار کند؟ که منصوریان پاسخ داد: من خودم افرادی بسیاری را دیرم که از شهرهای دوری به سمیرم امده بود تا ما را ببیند یکی از آنها گفت زندگی من کامل نابود شده بود با صحبت های شما خواهران منصوریان و دیدن برنامه ماه عسل زندگی ام تغییر کرد و این مسافت طولانی را آمده ام تا ادای دین کنم.

شهربانو منصوریان از تجربه حضور در برنامه گفت:همه بعد از برنامه دیدگاه خوبی داشتندو مردم ما را پذیرفتند واقعا احساس کردم همه مردم کنار ما هستند.

سهیلا منصوریان نیز ادامه داد: خدارا شکر مردم را کنار خود احساس کردیم بیشتر تمرینات ما در فضای باز بود اما بعد از برنامه ماه عسل به هیچ عنوان در پارک ها نمی توانستیم تمرین کنیم چون مردم تجمع می کردند.

در فاصله میان گفت و گو با خواهران منصوریان، علیخانی نسبت به فیلتر تلگرام گلایه کرد و گفت: به دلایلی تصمیم گرفته شد تلگرام فیلتر شود و حالا از بچه ده ساله تا پیرمرد 80 ساله به دنبال فیلترشکن می‌گردد. این یک فاجعه ای است که برای بچه و نوجوان رقم می‌خورد لطفا به این موضوع فکر کنید نصب فیلترشکن‌ها ساده است.

**خواستگاری پس از حضور در ماه عسل

بخش پایانی قسمت نخست ماه عسل به حضور همسران خواهران منصوری اختصاص داشت.

همسر مرضیه منصوریان که بعد از برنامه سال گذشته از او خواستگاری کرده بود گفت: بعد از برنامه سال گذشته خواهران منصوریان خیلی تحت تاثیر قرار گرفتم و یکی از آرزوهای بزرگ من این بود که یک هدیه به آنها بدهم کار من نقاشی سیاه قلم است، یک نقاشی کشیدم و 25 ماه رمضان سال گذشته از مشهد به سمیرم رفتم وهدیه را به آنها دادم .

علیخانی دلیل جواب مثبت مرضیه منصوریان را سوال کرد که او پاسخ داد: از امید پسرم همچنین مادرم و الهه اجازه گرفتم و تحقیقات لازم را انجام دادیم و پس از مشاوره هایی که داشتم جواب مثبت را به ایشان دادم.

علیخانی ضمن تشکر از حضور خواهران منصوریان گفت : ممنون از حضور دوباره در برنامه ماه عسل می خواستیم حال خوبتان را امسال هم در برنامه داشته باشیم.

در پایان برنامه تیتراژ پایانی برنامه ماه عسل با صدای آرش و مسیح عدل پرور پخش شد.


97/2/29
9:54 صبح

رکورد 9 سانس کنسرت ماکان بند در 3 روز

بدست لیلا در دسته

رکورد 9 سانس کنسرت «ماکان بند» در 3 روز

 
کنسرت های «ماکان‌بند» در شهر گرگان با استقبال عجیب و جالب مخاطبانشان مواجه شد. اعضای این گروه طی روزهای 20 تا 22 اردیبهشت در این شهر اجرا داشتند و به دلیل فروش سریع بلیت‌های شش سانس کنسرتشان، اجرای ماکان‌بند برای سانس سوم در هر روز هم تمدید شد.

موسیقی ما: کنسرت های «ماکان‌بند» در شهر گرگان با استقبال عجیب و جالب مخاطبانشان مواجه شد. اعضای این گروه طی روزهای 20 تا 22 اردیبهشت در این شهر اجرا داشتند و به دلیل فروش سریع بلیت‌های شش سانس کنسرتشان، اجرای ماکان‌بند برای سانس سوم در هر روز هم تمدید شد. به این ترتیب آنها موفق به ثبت رکورد 9 سانس کنسرت طی سه روز در تالار فخرالدین اسعد این شهر شدند.

فروش بلیت‌های این برنامه طی سه مرتبه تمدید شد و ماکان‌بند اجرا در سانس بعد از ظهر را هم تجربه کرد. البته در جریان تور بهاری کنسرت‌های این گروه در چند شهر دیگر هم این اتفاق رخ داده بود ولی در گرگان برای اولین‌بار طی سه روز متوالی اجراهایی در سانس بعد از ظهر داشتند.

ماکان‌بند این روزها در تهران به سر می‌برد و همزمان با شروع ماه مبارک رمضان در حال استراحت و تدارک آثار و اجراهای جدیدشان هستند. اجراهایی که احتمالاً از اواخر خرداد آغاز می‌شود و تا شهریور ادامه خواهد داشت.


97/2/28
4:56 عصر

چگونه در خانه مدیتیشن کنیم؟

بدست لیلا در دسته

 

چگونه در خانه مدیتیشن کنیم؟

 

وب سایت روزیاتو: آیا احساس می‌کنید که ذهنتان متمرکز نمی‌شود؟ استرس زیادی دارید؟ افسرده هستید؟ مشغله‌های فکری زیادی دارید؟ اگر این طور است شاید زمان آن رسیده باشد که به همه این شرایط منفی پایان بدهید. چگونه؟ با مدیتیشن.

مغز خود را ساکت کنید؛ چگونه در خانه مدیتیشن کنیم؟

مدیتیشن کردن مزایای فراوانی برای جسم و روح بشر بدنبال دارد و شک نکنید که با انجام منظم این کار می‌توانید شاهد تحولات مثبت زیادی در زندگی خود باشید. از جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • میزان قدردانی و شکرگزاری شما بدنبال انجام امور روزمره زندگی‌تان افزایش پیدا خواهد کرد. حس کسالت از کارهای تکراری که انجام می‌دهید از بین‌می‌رود و هر روز با لذت و شادی بیشتری به امور زندگی خود خواهید پرداخت.
  • از پچ‌پچ‌های همیشگی «ذهن میمونی» خود خلاص خواهید شد. ذهن میمونی به معنی ذهن نگران، بی‌قرار، بلهوس، دمدمی و خیالباف است.
  • فشار خون بدن کاهش می‌یابد.
  • توانایی شناخت توهمات ذهنی خود را پیدا خواهید و می‌توانید آنها را تحت کنترل داشته باشید. در نتیجه نشاط بیشتری به زندگی روزانه‌تان اضافه خواهد شد.
  • نیروهای مثبت فراوانی را به زندگی خود جذب خواهید کرد.

باید باور داشته باشید!

اگر تصور می‌کنید که برای مدیتیشن کردن حتما باید یک ساعت بیکار و بی‌حرکت در یک جا بنشینید و همین فکر از ادامه کار ناامیدتان می‌کند؛ باید بگوییم که طرز فکرتان درست نیست. لازم نیست مثل بودا در حالت گل نیلوفر آبی ژست بگیرید و مچ‌های پای را روی ران‌هایتان ثابت کنید. فقط کافی‌است روی صندلی بنشینید یا روی زمین دراز بکشید و به سقف نگاه کنید.

مدیتیشن کار سختی نیست و این‌طور هم نیست که شما فقط یک‌جا بنشینید. مثلا مدیتیشن‌های در حال حرکتی همچون تای‌چی یا کی‌گونگ هم وجود دارند که می‌توانید آنها را تست کنید.

همچنین جالب است بدانید که برخی از مردم حتی در حال راه رفتن هم مراقبه می‌کنند. آنها با تمرکز کردن روی هر قدم خود سعی می‌کنند از فکر کردن به مشغله‌های منفی ذهنشان دوری کنند.

این را بدانید که شما در هر مکانی که ساکت باشد و بتوانید چندین دقیقه تمرکز کنید، می‌توانید مراقبه‌های ذهنی خود را انجام دهید؛ حتی در پارکینگ خانه.

برای مدیتیشن کردن می‌توانید بیرون بروید و همه تمرکز خود را روی صدای پرنده‌ها در پارک یا برگ‌های درختان که زیر پایتان هستند بگذارید. همزمان، نفس‌های عمیق بکشید و اکسیژن بگیرید و دی‌اکسید کربن پس دهید.

هر زمان که تصمیم گرفتید مراقبه کنید، در اولین قدم برای ساکت و آرام کردم مغز و از بین بردن استرس‌ها باید به این نتیجه برسید که واقعا قصد دارید سبک زندگی خود را تغییر دهید.

همیشه با خود این جمله را تکرار کنید: «من صلح و آرامش را به زندگی خود جذب می‌کنم». این جمله را از صمیم قلبتان بگویید و به آن باور داشته باشید. وقتی نیروی این جمله را درک کنید، احساس می‌کنید که در مسیر موفقیت و پیشرفت قرار گرفته‌اید و همه تمرکزتان روی مسایل مثبت خواهد بود.

مدت زمان مدیتیشن در هر روز

اگر تازه مراقبه کردن را آغاز کرده‌اید، شاید بهتر باشد که هر روز حداکثر یک یا دو دقیقه را به آن اختصاص دهید. دلیلش این است که متوجه شوید از بین بردن افکار منفی از ذهن چندان هم کار ساده‌ای نیست و به تمرین و ممارست زیاد نیاز دارد. به یاد داشته باشید، هدف از مدیتیشن این است که روی نفس کشیدن‌های خود تمرکز کنید.

همچنین باید روی این جمله که می‌خواهید انرژی‌های مثبت، سلامتی، آرامش و ثروت را به زندگی خود جذب کنید نیز تمرکز کنید.

بسیار عادی است اگر افکار منفی در آن میان شروع کنند به جولان دادن. دست از تمرین و تمرکز کردن برندارید. باید به قدری تمرکز کردن و درست نفس کشیدن را تمرین کنید که در این کار خبره شوید و بتوانید کنترل افکار و صداهای مغز خود را بدست بگیرید.

هر زمان که احساس می‌کنید مشغول فکر کردن هستید، سریعا همه حواستان را روی نفس کشیدن‌هایتان بگذارید. حتی می‌توانید با خیره شدن به نور شمع تمرکز کردن و فکر نکردن را تمرین کنید.

مدیتیشن آسان نیست اما ارزشش را دارد

مراقبه نیز همانند دیگر کارها در ابتدا سختی‌های خاص خود را دارد و باید دشواری تمریناتش را بر خود هموار کنید تا به نتیجه دلخواه و مناسب برسید.

وقتی در مراقبه‌های یک تا دو دقیقه‌ای موفق شدید، سعی کنید هر روز صبح یا شب دست‌کم 10 دقیقه را به تمرکز کردن، مدیتیشن و خالی کردن ذهن از هر نوع تفکر، استرس و نگرانی اختصاص دهید.

برای انجام این نوع مراقبه‌تمرکزی کافی است به عکس یک گل، آب جاری یا شعله خیره شوید و همه تمرکز خود را روی آن بگذارید. یا می‌توانید روی حس کردن چیزی تمرکز کنید: مثلا فرم انگشتان دست و نحوه قرارگیری آنها نسبت به هم؛ نحوه نفس کشیدن‌های خود یا حتی ذهن خود را روی نظم مهره‌های ستون فقراتتان بگذارید.

اگر در حال نشسته می‌خواهید مراقبه کنید، بهتر است چهارزانو در یک محل ساکت بنشینید. دستان خود را روی پاهایتان بگذارید. چشمانتان را ببندید و روی حرکت هوا از دهان تا ریه‌های خود در طول نفس کشیدن تمرکز کنید. مثلا اول سه یا چهار نفس معمولی بکشید. بعد نفس‌های عمیق بکشید. در طول این کار حتما همه ذهن و فکر و تمرکز خود را روی دم و بازدهم‌هایتان بگذارید.


   1   2   3   4   5      >